2.5 | Pro a proti z hlediska zdravotního hygienického estetického společenského ekonomického |
"ještě tak po trávě nebo v písku na pláži, ale jinak.. fuj.. samá špína.." Zase vedle. Na první pohled se zdá, že co je černé, je špinavé a tudíž "nehygienické". Není to tak. Největší semeniště obávaných "choroboplodných zárodků" jsou patrně madla nákupních vozíků, mikrofony telefonů apod. Především ale třeba kornout zmrzliny nebo krajíc chleba většinou nedržíme nohou, ale rukou. Navíc také zašpiněné nohy alespoň některé z nás přimějí k častějšímu mytí, takže tento efekt je vlastně kladný. Obava z toho, že bychom mohli tímto způsobem "něco chytit", opravdu není opodstatněná. | |||
Každý to zná, a až na zcela nepatrné výjimky je to všem nepříjemné: "smradlavé nohy". Člověk, kterého to postihne, má problém. Zkouší vodičky, prášky, maskuje zápach jiným zápachem ze spreje. Stydí se přijít na návštěvu, kde by se případně měl zout, z obavy, aby ostatní neomdlévali. Příčinou jsou (schválně, co čekáte?) - ano, boty. Přesněji: ne přímo boty, ale prostředí, které v nich panuje. Velká vlhkost a stálá teplota, to je přímo ideální živné prostředí pro bakterie, které to způsobují. Ve stejné míře to platí nejen pro tuto "pouze kosmetickou" záležitost, ale i pro závažnější infekce, plísně,... Tak už dost. Účinná reklama musí svoje oběti nejprve vystrašit a potom nabídnout spásné řešení. Vystrašení už je hotovo, spásné řešení určitě znáte. |
:-)