Téma horkého asfaltu by si asi zasloužilo svojí kapitolu v sekci "jak na to". Jsem celkem zkušený bosochodec (téměř) 24/7, tanec na žhavých uhlících, štěrk atd. celkem bez problémů. Ro......zobrazit celý příspěvek
Téma horkého asfaltu by si asi zasloužilo svojí kapitolu v sekci "jak na to". Jsem celkem zkušený bosochodec (téměř) 24/7, tanec na žhavých uhlících, štěrk atd. celkem bez problémů. Rozpálený asfalt ale úplně nezvládám, a nevěřím, že se to dá nějak zásadně natrénovat. Naštěstí situace, kdy to opravdu nejde, je jen pár bezmračných dní v létě a jen v poledních hodinách. A ten asfalt musí být nový, černý jako bota.
Jestliže se chystám na výlet, kde se dá čekat delší cesta za těchto podmínek, beru si s sebou "záchranné boty" - postačí i děravé ponožky "na odpis", které se vejdou do kapsy. Letos jsem je musel použít dvakrát.
Jak to, že na žhavých uhlících se chodit dá a na rozpáleném asfaltu ne? Asfalt, i když je mnohem chladnější (až 60-70 °C proti 500 °C žhnoucí uhlík), má podstatně větší tepelnou vodivost a doba dotyku s uhlíky je velmi krátká.
Několik tipů:
- chodníky ve městě mají kamenné obrubníky, které rozpálené nejsou
- bílé čáry na přechodu jsou chladnější než asfalt mezi nimi
- jedna strana ulice bývá alespoň částečně ve stínu
- kratší úsek rozpáleného asfaltu se dá přeběhnout
- nesmí se zůstat stát, viz Tanec na uhlících
- pokud je asfaltová cesta v přírodě, bývá na okrajích tráva nebo smetí
Ještě pro zajímavost příspěvek z německé diskuze na Hobby-barfuss:
Přeji brzké uzdravení
MG